Makaleler

Makaleler

 

2023

Akgün, S. K., Karaaslan, Ö., & Erdem, H. Ş. (2023). Otizm Spektrum Bozukluğu olan Öğrencilere Çarpma İşlemi Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin Etkililiği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 65, 260-287.

Ataman, S., Karaaslan, Ö., Kösretaş, B., & Yavuz, M. (2023). The Opinions of Turkish Civil Servant Employees with Disability and Their Working Experience. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi13(2).

 

2022

Acar, Ö. F., & Karaaslan, Ö., (2022). Examination of Occupational Burnout, Job Satisfaction and Job Stress Levels of Special Education Teachers. Trakya Eğitim Dergisi, 12(3), 1821-1843.

Akçin, F. N. (2022). Identification of the Processes of Preparing Individualized Education Programs (IEP) by Special Education Teachers, and of Problems Encountered Therein. Educational Research and Reviews17(1), 31-45.

Aydin, A. (2022). Examining the mediating role of mindful parenting: a study on the relationship between parental emotion regulation difficulties and problem behaviors of children with ASD. Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-11.

Elbir, N. S., & Sarı, O. T. (2022). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Okul Yaşantılarına İlişkin Görüşleri. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi6(1), 327-355.

Karaaslan, Ö. (2022). The effectiveness of graduated guidance on teaching leisure skills to children with autism spectrum disorder: Teaching leisure skills to children with autism spectrum disorder. International Journal of Curriculum and Instruction15(1), 396-406.

Oturaklı, B., & Karaaslan, Ö. (2022). Sözel Davranış Yaklaşımının Down Sendromlu Çocukların Tersine Söziçi Becerilerini Edinimi Üzerindeki Etkililiği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi24(2), 557-578.

Yörük, S., & Sen, S. (2022). A Reliability Generalization Meta-Analysis of the Creative Achievement Questionnaire. Creativity Research Journal, 1-16.

 

2021

Elmaci, E., & Karaaslan, Ö. (2021). The Effectiveness of Video-Enhanced Activity Schedules in the Teaching of Science Experiments to Seventh-Grade Students with Autism Spectrum Disorder Who Benefit from Inclusive Practices. Education & Science/Egitim ve Bilim, 46(207).

Ergün Elverici, S., & Sarı, O. T., (2021). Eğitim teknolojilerinin otizmde kullanımına dil ve konuşma terapistleri nasıl bakıyor?. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 25, 564-578.

Özdemir, O. (2021). Özel eğitimde etik ve etik değerlendirmeler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi23(1), 219-241.

Yörük, S., (2021). Özel Yetenek Nedir ve Özel Yetenekli Çocuk Kimdir?. İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi, 1(1), 60-65.

 

2020

Gerez Cantimer, G., Şengül, S., & Akcin, F. (2020). Self-Efficacy Perceptions of Special Education Teachers Regarding Teaching Mathematics. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakultesi Dergisi35(2), 306-319.

Mertoğlu, H., Sarı, O., Pusmaz, A., & Balçın, M. D., (2020). Science Teacher Candidates’ Competences in Inclusive Teaching. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 51, 131-154.

Taymaz Sarı, O., & Biçer, E., (2020). Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Bireysel Destek Eğitim Programı Uygulaması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 11-19.

Yörük, S., (2020). Okul Öncesi Dönemde Özel Yetenekli Bir Çocuk Yetiştirmek. Çocuk ve Medeniyet, 5, 337-364.

 

2019

Akçin, F. (2019). Hybrid Literacy Instruction Method for Children with Intellectual Disabilities. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi20(1), 177-208.

Akdemir, B., & Sarı, O., (2019). Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerle Çalışan Öğretmenlerin Cinsel Eğitime Yönelik Tutumları ve EtikDurumlarının Karşılaştırılması. Eğitimde Kuram ve UygulamaJournal of Theory and Practice in Education , vol.15, 267-282.

Aydın, A. (2019). Özel gereksinimli çocuk ebeveynlerinin yaşamda anlam ve kendilik algılarının psikolojik dayanıklıklarına etkisi. Trakya Eğitim Dergisi9(3), 487-505.

Özdemir, O., & Diken, I. H. (2019). Reliability and validity studies of the adapted autism behaviour checklist in Turkey. Journal of Developmental and Physical Disabilities31(3), 359-376.

Özdemir, O., Erbaş, D., & Özkan, Ş. Y. (2019). Özel eğitimde sanal gerçeklik uygulamaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi20(2), 395-420.

Selimoğlu, H., & Aydın, A. (2019). The Effect of Peer-Tutoring Method on Social Acceptance and Self-Esteem of Individuals with Intellectual Disabilities. Hacettepe Unıversıtesı Egıtım Fakultesı Dergısı-Hacettepe Unıversıty Journal Of Educatıon34(3).

 

2018

Aydın, A., & Arslantürk Egin, C. T. (2018). Zihin engelli, serebral palsili ve otizmli çocuk ebeveynlerinin psikolojik dayanıklılıkları ile ebeveynlik algılarının karşılaştırılması. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty37(1), 171-188.

Özdemir, A., Seçkin, E. K., Ekinci, E., Demir, G., Kalaylı, M. E., & Şahsuvaroğlu, N. T., (2018). Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Mesleki Eğitimlerinde Karşılaştıkları Güçlüklerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 7, 78-86.

 

2017

Aydin, A., Erbas, D., Goc, S., Arslanturk, C. T., Sahsuvaroglu, T. N., & Ozdemir, O. (2017). Educational support in mainstreaming practices project: Evaluation of the effectiveness of paraprofessional education. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences4(1), 670-680.

Biçer, E., & Taymaz Sarı, O., (2017). Normal Gelişim Gösteren ve Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Öğrencilerin Zihin Kuramı ve Yürütücü İşlev Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 261-276.

Bora, E., Aydın, A., Saraç, T., Kadak, M. T., & Köse, S. (2017). Heterogeneity of subclinical autistic traits among parents of children with autism spectrum disorder: Identifying the broader autism phenotype with a data‐driven method. Autism Research10(2), 321-326.

Gerez Cantimer, G., Şengül, S., & Akçin, N. (2017). Özel eğitim gereksinimli çocukların öğretmenlerinin mesleki özyeterlilik algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Journal of Human Sciences14(1), 694-716.

Taymaz Sarı, O., & Aktar, E., (2017). Deprem Sonrası Yapılan/Yapılacak Binalarda Engelli ve Yaşlılara Dönük Düzenlemelere İlişkin Uygulayıcıların Görüşleri: Van İli Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6, 482-499.

Taymaz Sari, O., Bicer, E., & Kasim, D., (2017). A Study on Effectiveness of Child-Centered and Play-Based Home Support Education Program on Children who Have Development Problems. Hacettepe Unıversıtesı Egıtım Fakultesı Dergısı-Hacettepe Unıversıty Journal Of Educatıon, 32(4), 960-980.

 

2016

Aydın, A. (2016). Development of the parent form of the preschool children’s communication skills scale and comparison of the communication skills of children with normal development and with autism spectrum disorder. Educational Sciences: Theory & Practice16(6).

Ayyıldız, E., Akçin, N., & Güven, Y. (2016). Development of preverbal communication skills scale for children with multiple disabilities and visual impairment. Journal of Human Sciences13.

Karaaslan, O. (2016). Comparison of social engagement of children having disabilities with their mothers and fathers. Educational Sciences: Theory & Practice16(5).

Karaaslan, Ö., & Karaaslan, D., (2016). Otizmli Çocukların Tıbbi Tanılama Sürecinde Yeralan Uzman Doktorların Tanılamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 271-293.

 

2015

Aydin, A. (2015). Identifying the relationship of teacher candidates' humor styles with anxiety and self-compassion levels. Eurasian Journal of Educational Research15(59), 1-16.

Aydın, A., & Karkaç, N. N. (2015). Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlerin Empatik Eğilim Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (24), 43-65.

Dokur, Z., & Taymaz Sarı, O., (2015). An Evaluation of the Facial Emotion Skills in Children with Autism. Exceptional Child: Teaching and Unbringing, 1, 86-94.

Karaaslan, O., & Mahoney, G. (2015). Mediational analyses of the effects of responsive teaching on the developmental functioning of preschool children with disabilities. Journal of Early Intervention37(4), 286-299.

Şahsuvaroğlu, N. T., (2015). The Traces of the Past the Roots of the Future an Essay on Creativity Play and Architecture. Standard Journal of Educational Research and Essay (SJERE), 3, 349-357.

 

2014

Akçin, N., Teyyare, B., & Mandan, S. (2014). Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezinde Yaşanan Sorunların Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi24(2), 61-84.

Aydın, A., & Saraç, T., (2014). Otistik Çocuk Ebeveynlerinin Geniş Otizm Fenotipi Ve Aleksitimi Özellikleri Arasındaki İlişki. Dumlupınar University Journal of Social Sciences, 41, 297-307.

Aydın, A., & Sönmez, O. İ., (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Annelerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 149-168.

Aydın, A., & Sönmez Şen, A., (2014). Relationship Between Social Skills And Articulation Levels Of Children With Mental Disability. The Journal Of Academic Social Science (ASOS), 2, 305-320.

Aydın, A., & Şen, M., (2014). Zihin Engelliler Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Kaygı Düzeyleri ile Bilgisayar Özyeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 5, 1-29.

Aydin, A., & Yamaç, A. (2014). The Relations between the Acceptance and Child-Rearing Attitudes of Parents of Children with Mental Disabilities. Eurasian Journal of Educational Research54, 79-98.

Bahçıvancıoğlu-Yazıcı, A., & Akçin, N. (2014). Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Annelerinin Çocuklarının Gelişimlerine İlişkin Görüşlerinin Betimlenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty15(2).

Koch, K. R., Ozdemir, O., & Cem Akkose, M. (2014). Enhancing Early Intervention Services for Children with Special Needs in the Middle East: A Turkish Initiative. International Journal of Early Childhood Special Education6(1).

Mukaddes, N. M., Tutkunkardaş, M. D., Sarı, O., Aydın, A., & Kozanoğlu, P., (2014). Characteristics of Children Who Lost the Diagnosis of Autism: A Sample From Istanbul, Turkey. Autism Research and Treatment, 1-10.

Sari, O. T. (2014). Outcomes of play-based home support for children with autism spectrum disorder. Social Behavior and Personality: an international journal42(1), 65-80.

Şahsuvaroğlu, N. T., (2014). Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylere İş Meslek Eğitimi Veren Kurumlara İlişkin Verilerin Gözden Geçirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching, 3, 318-324.

Taymaz Sarı, O., (2014). Theory of Mind in Preschool Children with Normal Development, Autism and Mental Retardation. International Online Journal of Primary Education, 3, 66-75.

Taymaz Sarı, O., (2014). Film İzleme, Empati ve Zihin Kuramı: Asperger Sendromlu Bireyle Yapılan Vaka Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3, 322-332.

Taymaz Sarı, O., (2014). Effect of Films and Role-Play As Teaching Tools in Special Education Courses on Prospective Teachers’ Empathic Tendency and Attitudes Towards Inclusion. International Journal of Arts and Sciences, 7, 81-92.

Yoruk, S., & Runco, M. A., (2014). The neuroscience of divergent thinking. Activitas Nervosa Superior, 56, 1-16.

 

2013

Aydın, A., (2013). Target of Education in Children With Autism A Better Autistic or a More Adaptable Individual. US-China Education Review B., 3, 548-557.

Aydın, A., & Acar, K., (2013). Normal ve Zihin Engelli Ergenlerin Empati Becerileri ile Annelerinin Empati Becerilerİ. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 301-314.

Aydın, A., & Kuzu, S., (2013). Teacher Candidates Attitudes Towards Inclusion Education and Comparison of Self compassion Levels. US-China Education Review, 3, 470-480.

Aydın, A., & Tekneci, E., (2013). Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Kaygı Düzeyleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3, 1-12.

Karaaslan, O., Diken, I. H., & Mahoney, G. (2013). A randomized control study of responsive teaching with young Turkish children and their mothers. Topics in Early Childhood Special Education33(1), 18-27.

Karaaslan, O., & Mahoney, G. (2013). Effectiveness of responsive teaching with children with Down syndrome. Mental Retardation51(6), 458-469.

Özdemir, O., Diken, İ. H., Diken, Ö., & Şekercioğlu, G. (2013). Otizm davranış kontrol listesi (Autism behavior checklist-ABC) Modifiye edilmiş Türkçe versiyonu'nun geçerlik ve güvenirlik çalışması: Pilot uygulama sonuçları. International Journal of Early Childhood Special Education5(2), 168-182.

Tayyare, B. Ç., Akçin, N.(2013). The Difficulties Encountered by the Mothers Having Children with Mental Disabilities or Autism in Participating to Community Life. International Journal of Special Education28(2), 123-135.

 

 

2012

Akçin, F. N., (2012). The Perspectives of Primary School Teachers ın the Evaluation and Remediation of the Compositions of Students with Learning Disabilities. American International Journal of Contemporary Research , 2, 68-75.

Aydın, A. (2012). Sembolik oyun testi'nin türkçeye uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri12(2), 905-925.

Aydın, A., Otrar, M., & Şahsuvaroğlu, N. T., (2012). Behaviors Perceived as Mobbing by The Instructors Assigned in Special Education Institutions. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 4858-4863.

Aydın, A., & Soyer, U., (2012). Özel Eğitim Öğrencilerinin Öz Duyarlık Ve Sürekli Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 35, 5-18.

Ökcün, M. Ç., & Akçin, N. (2012). A description of a mother's play guidance for her child with autism in the process of playing by the rules. Journal of Research in Special Educational Needs12(2), 96-106.

Yüksel, K., Diken, İ. H., Aksoy, V., & Karaaslan, Ö., (2012). Rehber Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberliğe İlişkin Öz Yeterlik Algıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 137-148.

 

2011

Akçin, N., & Eser, T. (2011). Strategies Used by a Mother to Develop the Vocabulary of Her Child with Autism During Play Activities. Journal of Modern Education Review (ISSN 2155-7993)1(2), 75-88.

Gök, G., & Erbaş, D. (2011). Okulöncesi eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri ve önerileri. International Journal of Early Childhood Special Education, 3(1), 66-87.

Karaaslan, O., Diken, I., & Mahoney, G. (2011). The effectiveness of the responsive teaching parent-mediated developmental intervention programme in Turkey: A pilot study. International Journal of Disability, Development and Education58(4), 359-372.

Özdemir, O., (2011). An activity based approach to developing young children’s emotional competence (Book review). Internatıonal Journal of Early Chıldhood Specıal Educatıon, 3, 111-116.

Şahsuvaroğlu, N. T., (2011). Zihinsel Engelli Bireylerin İş ve Meslek Eğitimlerine İlişkin Bir Durum Saptaması. Paylaştıkça Dergisi, 1, 44-45.

 

 

2010

Dincer, B., & Erbas, D. (2010). Description of communication breakdown repair strategies produced by nonverbal students with developmental disabilities. Education and Training in Autism and Developmental Disabilitie, 45(3), 400-409.

Erbas, D. (2010). A collaborative approach to implement positive behavior support plans for children with problem behaviors: A comparison of consultation versus consultation and feedback approach. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 45(1), 94-106.

Erbas, D., Turan, Y., Aslan, Y. G., & Dunlap, G. (2010). Attributions for problem behavior as described by Turkish teachers of special education. Remedial and Special Education31(2), 116-125.

Karaaslan, Ö., & Kutlu, M., (2010). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Sosyal Öykü Kullanımı Alanyazın Taraması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 1-17.

Şengül, H., & Akçin, N. (2010). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma yazma öğretme konusunda özel eğitim öğretmenlerinin görüşleri [Opinions of special education teachers about teaching reading and writing to mentally retarded children]. Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education43(2).

Toğram, B., & Erbaş, D. (2010). The effectiveness of instruction on mand model–one of the milieu teaching techniques. Eurasian Journal of Educational Research38(1), 198-215.

Turan, Y., & Erbaş, D. (2010). Social Validation in Special Education. Journal of International Social Research3(10).

Turan, Y., Erbas, D., Ozkan, S. Y., & Kurkuoglu, B. U. (2010). Turkish special education teachers’ reported use of positive and reductive interventions for problem behaviors: An examination of the variables associated with use. Journal of Positive Behavior Interventions, 12(4), 211-221.

2009

Akçin, N. (2009). Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Yazma Sürecinde Gösterdiği Özellikler. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi29(29), 5-18.

Karaaslan, Ö., & Kaya, Ö., (2009). Autism and Developmental Delays in Young Children Book Review. International Journal of Early Childhood Special Education, 1(1), 95-101.

 

2008

Erbaş, D. (2008). Özel eğitim öğretmenleri tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9(02), 1-14.

Erbaş, D. (2008). Özel gereksinimli öğrencilere genel para kullanımını öğretme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi9(01), 35-52.

Şahsuvaroğlu, N. T., & Ekşi, H., (2008). Odak Grup Görüşmeleri ve Sosyal Temsiller Kuramı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, 127-139.

2007

Güven, Y., & Aydın, A., (2007). Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Akran Öğretimine İlişkin İlköğretim Öğretmenlerinin Görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 415-432.

Şahsuvaroğlu, N. T., (2007). Zihinsel Engelli Bireylere Yönelik İş ve Meslek Eğitimi. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Dergisi, 1, 44-52.

 

2006

Akçin, N. (2006). Engelli Çocukları Konușmaya Cesaretlendirmek İçin Hikâye Okuma. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi23(23), 1-17.

Erbaş, D., & Dinçer, B. (2006). Gelişimsel Geriliği Olan Çocukların Kullandıkları İletişim Kopukluklarını Düzeltme Davranışları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi6(01), 33-42.

Erbas, D., Tekin-Iftar, E., & Yucesoy, S. (2006). Teaching special education teachers how to conduct functional analysis in natural settings. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(1), 28-36.

Erbas, D., Turan, Y., Ozen, A., & Halle, J. W. (2006). Effect of an adapted" cover write" method to word-naming and spelling to students with developmental disabilities in Turkey. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(4), 357-364.

Erbas, D., Yucesoy, S., Turan, Y., & Ostrosky, M. M. (2006). Turkish special education teachers' implementation of functional analysis in classroom settings. Education and Training in Developmental Disabilities, 41(2), 155-162.

 

2005

Erbas, D. (2005). Responses to communication breakdowns by nonverbal children with developmental disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 40(2), 145-157.

Erbaş, D. (2005). Olumlu davranışsal destek. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi6(01), 1-25.

 

2004

Batu, S., Ergenekon, Y., Erbas, D., & Akmanoglu, N. (2004). Teaching pedestrian skills to individuals with developmental disabilities. Journal of Behavioral Education, 147-164.

Erbas, D., Ozen, A., & Acar, C. (2004). Comparison of two approaches for identifying reinforcers in teaching figure coloring to students with Down syndrome. Education and Training in Developmental Disabilities, 39(3), 253-264.

 

2003

Kulaksızoğlu, A., Dilmaç, B., & Aydın, A., (2003). Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik duygusu üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 15-27.

Topbaş, S., Maviş, İ., & Erbaş, D. (2003). Intentional communicative behaviours of Turkish‐speaking children with normal and delayed language development. Child: Care, Health and Development29(5), 345-355.

 

2002

Erbas, D. (2002). Problem davranislarin azaltilmasinda olumlu davranissal destek plani hazirlama. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi3(2), 41-50.

Erbaş, D., & Yücesoy Özkan, Ş. (2002). Özel eğitim öğretmenliği programlarında yer alan uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı dönüt verme yönteminin karşılaştırılması.

Yücesoy, Ş., & Erbaş, D. (2002). İşlevi kaçma yoluyla olumsuz pekiştirme olan problem davranışların yer aldığı araştırmaların incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi3(02).

 

2001

Erbaş, D. (2001). Review of Literatüre Related to Nonaversive Intervention Methods for Self-Injurious Behaviors of Persons with Disabilities. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi3(01).


Bu sayfa Education for the Intellectually Disabled tarafından en son 13.09.2023 20:35:23 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM